7 STAPPEN NAAR EEN EFFECTIEF SAMENVATTING

job agencies

Succesvol cv door de ogen van een recruiter en inhuurbedrijf

Ontslagen, bezuinigingen op financiering en salarissen, overplaatsing naar de bank zijn veel voorkomende gevolgen van het coronavirus. Elke crisis gaat echter over het zoeken naar kansen. Dus het is tijd om uw geluk bij de staart te vangen.

Laten we eens kijken waarom een ​​cv überhaupt nodig is en “waarmee het wordt gegeten”.

Het belangrijkste doel van een cv is om jezelf te presenteren als een professional en de recruiter ervan te overtuigen dat jij “de ware” bent.

Stel dat je op zoek bent naar vacatures op vacaturesites en verschillende relevante vacatures hebt gevonden waarop je zou willen solliciteren. Wat is het volgende?

1) Bestudeer de functieomschrijving zorgvuldig en probeer te begrijpen naar wie het bedrijf precies op zoek is, wat voor soort “pijn” de kandidaat moet oplossen.

Je “verkoopt” jezelf als professional, dus je moet laten zien dat jij degene bent die deze “pijn” oplost. Benadruk de belangrijkste vereisten voor de vacature en beschrijf in je cv op basis daarvan jouw vaardigheden en capaciteiten.

2) Bekijk het wervingsproces door de ogen van een recruiter.

  • Hoeveel cv’s per dag ga je screenen?
  • Hoeveel tijd besteed je aan elk cv?
  • Welk cv zal je aandacht trekken?

Deze vragen zullen u helpen begrijpen hoe de andere partij de ervaring van de kandidaten beoordeelt. Definieer de belangrijkste functie-eisen en geef prioriteit aan relevante ervaring. Laat zien dat je goed bent in het werk.

Een cv gaat over ‘verkoop’-ervaring. Laat vanaf de eerste regels zien dat u, in termen van vaardigheden die belangrijk zijn voor het bedrijf, een relevante kandidaat bent.

3) Bekijk het wervingsproces van de kant van het bedrijf.

  • Wat is het hoofdidee, de missie van hun project (en)?
  • Wie zijn de belangrijkste klanten van het bedrijf?
  • Hoe helpt het bedrijf klanten om hun leven / bedrijf te verbeteren?
  • Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en taken voor het bedrijf?

Bekijk deze informatie op de site en krijg een algemeen beeld van de missie van het bedrijf, de doelen, behoeften en ontwikkelingsmogelijkheden. 

Als u een bedrijf als bedrijf begrijpt, leert u:

  • Welke kandidaat wil het bedrijf aannemen?
  • Wat is de rol van deze persoon bij het bereiken van haar doelen?
  • Hoe kan deze specialist het bedrijf helpen groeien?

Dit zijn overigens geweldige vragen om een ​​recruiter in een interview te stellen. Dit zal je helpen om de verwachtingen, doelen en vooruitzichten van het bedrijf te verduidelijken, en hoe graag je er deel van uit wilt maken.

Aan de andere kant zullen dergelijke vragen de recruiter laten weten dat je om hem geeft. Ze laten zien dat je echt vastbesloten bent om waarde toe te voegen en samen te groeien, niet “werken om te werken”.

4) Concentreer je bij het ontwerpen van je cv op het resultaat, niet op het proces.

Laten we CV nog eens bekijken door de ogen van een recruiter / hiring manager.

Wat zou hij van de kandidaat vinden bij het lezen in de ervaringsgrafiek:

  • Bijgedragen aan de ontwikkeling van het project;
  • Deelgenomen aan bijeenkomsten met het team;
  • Onderhoud en implementatie van producten voor automatisering van rapportages;
  • Ontwikkeling van nieuwe features.

Is er een gevoel dat de persoon veel heeft bereikt? Dat u op hem kunt vertrouwen om het bedrijf te helpen groeien? Niet echt.

Een goede recruiter is geïnteresseerd in het opbouwen van een sterk en bekwaam team. Een team dat kan sprinten. Richt u daarom op de relevante prestaties en resultaten die u bij eerdere projecten had:

  • De back-end van een .NET-project vanaf nul ontwikkeld;
  • Vereenvoudigde en versnelde betalingen door de nieuws- en recensiespagina te wijzigen;
  • Een algoritme gemaakt voor het automatiseren van rapporten voor de klant, wat 70% van de tijd voor het maken ervan heeft bespaard;

Voeg niet uw volledige professionele biografie toe aan uw cv, tenzij deze relevant is voor de functie-eisen. Als enige ervaring uit het verleden niet helpt om uw vaardigheden te verkopen, weiger deze dan zorgvuldig te beschrijven.

Wees eerlijk. Vertrouw op echte prestaties, laat zien dat u niet bang bent voor moeilijkheden en dat u echt kunt vertrouwen.

5) Sectie “Samenvatting”.

Markeer relevante vaardigheden en prestaties in het gedeelte Samenvatting. Vergeet “ik ben een verantwoordelijk, resultaatgericht persoon en een teamspeler”. Deze soft skills kunnen niet worden beoordeeld door CV en bieden geen bruikbare informatie voor een recruiter of hiring manager. Uw ervaring en resultaten zijn precies wat u als kandidaat kan presenteren.

6) Personaliseer je cv.

Je kunt niet voor alle gelegenheden één perfect CV hebben. Er zijn veel vacatures, dus probeer de match te selecteren die nodig is voor een specifieke functie. Controleer met de realiteit (vacature), markeer uw vaardigheden en prestaties ervoor, gebruik resultaatgerichte formuleringen.

7) Beschouw het zoeken naar een baan als een persoonlijk project.

Jezelf op de markt presenteren en vaardigheden verkopen is erg moeilijk.

Beschouw uw zoektocht naar een baan als een persoonlijk project met een verkooptrechter en analyseer de resultaten:

  • Hoeveel bedrijven hebben relevante functies?
  • Hoeveel cv’s heb je ingediend?
  • Wat is de marktreactie op je cv? Hoeveel antwoorden heb je gekregen?
  • Hoe kun je je cv upgraden om meer reacties te krijgen?

Het vinden van een baan kost veel tijd, maar het is ook een goede gelegenheid om te leren jezelf in de markt te positioneren.

Onthoud dat uw cv alleen uw professionele leven beschrijft.

Probeer de moeilijkheid om een ​​baan te vinden niet ter harte te nemen.

Hard werken en zelfvertrouwen zullen je zeker helpen om een ​​aanbieding te krijgen in “hetzelfde droombedrijf”.

Succes!

Linkedin

https://www.globalrecruitment.info/